Pe data de 15 februarie 2017, în incinta Filialei Cahul a avut loc o masă rotundă cu genericul: Achiziţii Publice în R.M. În cadrul acestui eveniment s-a accentuat că termenul de achiziţii publice este folosit pentru obţinerea de lucrări produse şi servicii de către autorităţile contractante. Regulile în baza cărora se atribuie contractele de achiziţii public sunt menite să asigure libertatea de mişcare a bunurilor şi serviciilor şi să garanteze că procedurile de atribuire respectă reglementările privind libera concurenţă.
Formatorul evenimentului d-na Eugenia Eni a argumentat faptul cu lux de amănunte precum că achiziţiile publice reprezintă un aspect esenţial al investiţiilor publice: stimulează dezvoltarea economică şi reprezintă un element important pentru dinamizarea pieţei. De asemenea, achiziţiile publice oferă oportunităţi pentru operatorii economici, încurajînd astfel investiţiile private şi contribuind în mod concret la creşterea economică şi la crearea de locuri de muncă. În cadrul mesei rotunde s-a subliniat faptul că, Instituţia Camerală este acea entitate care va acorda suport logistic agenţilor economici pentru a participa la licitaţiile publice pentru ca după parcurgerea etapelor necesare, operatorul economic să obţină produsul sau dreptul de utilizare a acestuia, serviciul sau lucrearea, ca urmare a atribuirii unui contract de achiziţie publică.