Marca are semnificaţie şi aduce beneficii multiple atît organizaţiei cît şi clienţilor săi. Foarte mulţi dintre noi cunosc în linii generale ce este aceea o Marcă comercială, iar mulţi antreprenori nu conştientizează despre nenumăratele ei funcţii, rolul ei pentru o companie sau pentru consumator.
Instituţia camerală din Cahul în parteneriat cu Agenţia de Stat pentru Proprietatea Intelectuală a RM (AGEPI) la seminarul organizat în Taraclia pe data de 06 iunie 2017 au făcut p trecere în revistă a funcţiilor unei Mărci, care are menirea să vină în sprijinul operatorilor economici.
Participanţii la seminar în număr de peste 20 de persoane au fost familiarizaţi cu funcţiile, tipurile şi metodologia de înregistrare a unei Mărci. Cu lux de amănunte s-a vorbit despre faptul, că Marca permite consumatorilor să identifice, prin recunoaştere după consumul propriu anterior, folosind recomandările altei persoane sau publicitatea percepută. De obicei, consumatorul identifică în spatele unei Mărci producătorul, chiar dacă această recunoaştere nu se face explicit. Comerciantul, titularul Mărcii răspunde de calitatea serviciului acordat. Comercianţii serioşi selectează atent produsele şi producătorii, evitînd astfel deprecierea Mărcilor din cauza calităţii slabe a produselor. Marca care este atractivă, uşor de pronunţat, cu sonoritate plăcută, uşor de reţinut şi a început să aibă o anumită reputaţie, devine un suport de reclamă pentru produsul respectiv. Ca urmare, utilizarea Mărcii constitue de fapt un act de reclamă pentru produsul respectiv.
Ca urmare, prin folosirea Mărcii în publicitate, se scurtează timpul de aducere la cunoştinţa consumatorului a caracteristicelor pozitive ale produsului sau serviciului.
În rezultatul discuţiilor s-a ajuns la concluzia, că Marca comercială este o metodă de însemnare a unor produse, prin care se poate identifica firma producătoare, care caută să asigure o calitate superioară produselor pentru a-şi păstra reputaţia.